• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 9 خرداد 1400
کد مطلب : 131947
+
-

کیوسک/ روزنامه واشنگتن پست [آمریکا]/ مرگ 500پزشک در هند


واشنگتن پست نوشته که طی 3‌ماه گذشته و در جریان موج تازه شیوع ویروس کرونا در هند، 515پزشک هندی جان خود را از دست داده‌اند. طبق آمار دولتی، در سال گذشته میلادی نیز 748پزشک هندی فعال در بخش‌های کرونای بیمارستان‌ها، قربانی این ویروس شده‌اند. صدها پرستار و پزشک هم به کرونا مبتلا شده‌اند و اکنون در حال گذران دوران بیماری هستند.

روزنامه ژاپن‌تایمز [ژاپن]
چالش کرونا در ژاپن


دولت ژاپن وضعیت فوق‌العاده کرونا را تا 3هفته دیگر تمدید کرده است. بر این اساس، رستوران‌ها باید ساعت 8شب تعطیل شوند و کنسرت‌ها و رویدادهای ورزشی با تعداد کم تماشاگر برگزار می‌شود. ژاپن در آستانه برگزاری المپیک قرار دارد و تصمیم دولت برای برگزاری این رویداد بزرگ، انتقادهای بسیاری را در داخل این کشور به‌دنبال داشته است. آمار ابتلای روزانه در ژاپن به 3هزار و 700نفر رسیده است.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
اخاذی از زنان مهاجر سوریه‌ای


روزنامه العربی الجدید در گزارش نخست خود به وضعیت زنان آواره و پناهجوی سوریه‌ای پرداخته که در کشورهای شرق اروپا سرگردان هستند و از سوی قاچاقچیان انسان مورد آزار قرار می‌گیرند. به نوشته این روزنامه، زنانی که قادر به پرداخت هزینه قاچاق نیستند برای کسب اقامت در کشورهای مناسب از سوی قاچاقچیان غیرقانونی مورد سوءاستفاده و آزارهای مختلف قرار گرفته‌اند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید